CARREIRA TRADICIONAL OU MODERNA? UM ESTUDO COM ALUNOS DA REDE MUNICIPAL DE ENSINO DE SÃO JOSÉ DOS CAMPOS/SP
DOI:
https://doi.org/10.14211/regepe.v5i1.282Keywords:
Educação, Empreendedorismo, Carreira Tradicional, Carreira Moderna.Abstract
Este artigo analisou a percepção de 185 alunos concluintes do Ensino Fundamental da rede municipal de ensino de São José dos Campos/SP sobre a relação entre educação empreendedora e a formação da visão de carreira. Na base teórica há os conceitos de tipos de carreira profissional, empreendedorismo e educação empreendedora. Optou-se pela realização de um estudo exploratório, descritivo e quantitativo por meio de análise fatorial exploratória e modelagem de equações estruturais. Houve a confirmação da validade nomológica-estrutural do modelo proposto e evidências de que na percepção dos alunos concluintes do Ensino Fundamental de São José dos Campos, a relação da Educação Empreendedora com a Carreira Moderna/Proteana é mais intensa em comparação com a Carreira Tradicional.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
1. The author(s) authorize the publication of the article in the journal.
2. The author(s) ensure that the contribution is original and unpublished and is not being evaluated in other journal(s).
3. The journal is not responsible for the opinions, ideas and concepts expressed in the texts because they are the sole responsibility of the author(s).
4. The publishers reserve the right to make adjustments and textual adaptation to the norms of APA.
5. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication, with the work after publication simultaneously licensed under a (Creative Commons (CC BY 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
6. Authors are permitted and encouraged to post their work (Submitted version, Accepted version [Author Accepted Manuscript], or Published version [Version of Record]) online, e.g., in any repository, Any website or Author’s homepage , as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work. The REGEPE ask as policy conditions for the Authors to: Must link to published article with DOI. See the Effect of Open Access at: http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html