APRENDIZAGEM BASEADA EM PRÁTICA: ENTRE REMÉDIOS E RECEITAS EM PEQUENA FARMÁCIA
DOI:
https://doi.org/10.14211/regepe.v5i3.388Keywords:
Aprendizagem organizacional, Níveis de aprendizagem, Perspectiva sociológica.Abstract
Este artigo versa sobre a temática da aprendizagem organizacional (AO), visando melhor compreensão sob a perspectiva sociológica. Apresenta-se como objetivo: compreender o processo de aprendizagem (individual, grupal, organizacional e interorganizacional) dos trabalhadores de uma farmácia, sob a perspectiva da AO baseada em prática (perspectiva sociológica). Para tanto, realizou-se uma pesquisa exploratória do tipo estudo de caso e com abordagem qualitativa dos dados em uma farmácia de pequeno porte, localizada no norte do Rio Grande do Sul. O estudo permitiu identificar que nessa farmácia, a aprendizagem acontece nos quatro níveis do continuum da aprendizagem, no fluxo das atividades relacionais cotidianas, de acordo com os preceitos dos estudos da AO, baseada na perspectiva prática. As conclusões revelam que o estudo de caso traz contribuições importantes em razão de exemplificar claramente o processo da AO e também da aprendizagem interorganizacional (AIO), na perspectiva baseada em prática.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
1. The author(s) authorize the publication of the article in the journal.
2. The author(s) ensure that the contribution is original and unpublished and is not being evaluated in other journal(s).
3. The journal is not responsible for the opinions, ideas and concepts expressed in the texts because they are the sole responsibility of the author(s).
4. The publishers reserve the right to make adjustments and textual adaptation to the norms of APA.
5. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication, with the work after publication simultaneously licensed under a (Creative Commons (CC BY 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
6. Authors are permitted and encouraged to post their work (Submitted version, Accepted version [Author Accepted Manuscript], or Published version [Version of Record]) online, e.g., in any repository, Any website or Author’s homepage , as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work. The REGEPE ask as policy conditions for the Authors to: Must link to published article with DOI. See the Effect of Open Access at: http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html