Vantagens Competitivas de Pequenas e Médias Empresas com a Participação em Redes de Cooperação: o caso do Mercado Tutto
DOI:
10.14211/regepe.v3i2.92Keywords:
Redes de Cooperação, Pequenas e Médias Empresas, Vantagens Competitivas.Abstract
Este caso de ensino aborda as vantagens competitivas obtidas pelas pequenas e médias empresas com a participação em redes de cooperação, por meio da narração da história real de um mercado de gestão familiar que, com o passar dos anos, passou a integrar uma rede de cooperação. Com a sucessão da gestão do mercado, houve o questionamento acerca das vantagens e benefícios da associação com outras empresas, levando a nova gestão à indagação sobre a continuidade da participação nesta rede de cooperação. Os dados estudados foram obtidos por meio de observação direta e entrevistas com os gestores da empresa e da rede de cooperação.Downloads
Downloads
Published
Métricas
Visualizações do artigo: 3106 pdf (Português (Brasil)) downloads: 1504
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
-
The author(s) authorize the publication of the text in the journal;
-
The journal is not responsible for the opinions, ideas, and concepts expressed in the texts, as they are the sole responsibility of their authors;
-
Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work published under the CC BY 4.0 License, which allows sharing the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal;
-
Authors are allowed and encouraged to post their work (Submitted version, Accepted version [Manuscript accepted by the author], or Published version [Record version]) online, for example in institutional repositories or preprints, as it can lead to productive exchanges as well as earlier and greater citation of published work. REGEPE requires that authors indicate/link the published article with DOI. See the Effect of Open Access.