Educação empreendedora: trajetória recente e desafios
DOI:
10.14211/regepe.v9i1.1776Keywords:
Educação empreendedora, Plano Estadual de Educação Empreendedora, Estado de São PauloAbstract
O artigo pretende não somente apresentar o desenvolvimento recente da educação empreendedora, dando especial atenção às iniciativas estabelecidas no Estado de São Paulo, como também lançar algumas questões sobre os desafios contemporâneos que devem pautar o desenvolvimento da educação empreendedora para os próximos anos.
Downloads
References
MARCOVITCH, Jacques. Pioneiros e Empreendedores. Vol. I,II e III São Paulo: Edusp, 2003, 2005 e 2007.
MARCOVITCH, Jacques & SAES, Alexandre Macchione. Pioneirismo e educação empreendedora: projetos e iniciativas. São Paulo: FEA-USP/ComArte, 2018.
http://www.livrosabertos.sibi.usp.br/portaldelivrosUSP/catalog/book/192
PEEE. Plano Estadual de Educação Empreendedora. Material de apoio ao currículo da Educação Básica. São Paulo: Assembleia Legislativa, 2018.
Downloads
Published
Métricas
Visualizações do artigo: 6997 PDF (Português (Brasil)) downloads: 1780 PDF downloads: 471
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
-
The author(s) authorize the publication of the text in the journal;
-
The journal is not responsible for the opinions, ideas, and concepts expressed in the texts, as they are the sole responsibility of their authors;
-
Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work published under the CC BY 4.0 License, which allows sharing the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal;
-
Authors are allowed and encouraged to post their work (Submitted version, Accepted version [Manuscript accepted by the author], or Published version [Record version]) online, for example in institutional repositories or preprints, as it can lead to productive exchanges as well as earlier and greater citation of published work. REGEPE requires that authors indicate/link the published article with DOI. See the Effect of Open Access.