Entrepreneurship and Social Engagement: Analysis From Religious Organizations

Authors

  • Victor Silva Correa Universidade Paulista (UNIP)

DOI:

https://doi.org/10.14211/regepe.v6i3.680

Keywords:

Coupling, Decoupling, Religious Entrepreneurship, Pastors, Evangelical Churches.

Abstract

This research is part of the literature on social networks, in particular on the subject of coupling and uncoupling in the religious context. While coupling suggests groupings of strong interactions between actors, uncoupling refers to structures whose characteristics encourage members to distance not immersed people. In this literature, prevailing two fundamental concepts: the first is that the right balance between coupling and uncoupling would be considered fundamental to the development of productive enterprises. The second, of particular relevance, is that only one type of entrepreneur, the emigrant, can such an attribute. However, this cannot explain everything. Other types of entrepreneurship, still little explored by researchers from the administration, could enter there. This article, theoretical and empirical research, fits precisely in this context. Investigates the dynamics of social engagement and disengagement from the religious entrepreneurship context. By doing this, design light to new theoretical reflections, advancing in the literature on social engagement and uncoupling.

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Author Biography

Victor Silva Correa, Universidade Paulista (UNIP)

Possui pós-doutorado em Administração pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (PUC-MG). É Doutor e mestre em administração, especialista em marketing e graduado em comunicação social - Jornalismo e Relações Públicas - pela mesma instituição. Integra o Núcleo de Docentes Permanentes (NDP) do Programa de Pós-Graduação em Administração da UNIP (Mestrado em Administração). Autor da tese de administração aprovada com louvor e eleita pela PUC-MG a melhor de 2016. Indicada pela universidade para concorrer ao Prêmio Capes 2017, que reconhece as melhores teses defendidas no país. É revisor Ad hoc de diversos periódicos científicos, tais como Revista de Administração Contemporânea (RAC), Revista de Administração da Unimep, entre outros. Pesquisador do Núcleo em Empreendedorismo e Redes Empresariais (NUPERE/PUC Minas). Possui experiência nos campos da comunicação e da administração, atuando principalmente nos seguintes temas: inovação, empreendedorismo, orientação empreendedora, redes sociais, redes empresariais, análise das redes sociais, capital social, sociologia econômica e imersão.

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Published

2017-12-18

How to Cite

Correa, V. S. (2017). Entrepreneurship and Social Engagement: Analysis From Religious Organizations. REGEPE Entrepreneurship and Small Business Journal, 6(3), 616–645. https://doi.org/10.14211/regepe.v6i3.680

Issue

Section

Research Articles