Espedito Seleiro: From Lampião's slipper to Maria Bonita's Sandal

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14211/regepe.v8i2.1371

Keywords:

Espedito Seleiro, Marketing, Product, Innovation

Abstract

Propose: Contribute to the understanding of Marketing concepts, emphasizing the Marketing Mix, in product, especially to the elaboration of new pieces, channels of distribution and promotion.

 

Method: The case was written from qualitative research, through interviews, observation and secondary data. The interviews were with Espedito and with essential people to the accomplishment of the activities carried out by the artisan.

 

Originality / Relevance: It’s narrates the professional and life trajectory of Espedito Seleiro, a living cultural patrimony of the Brazilian Northeast region.

 

Findings: The case narrates the artesian trajectory and a way to reinvent itself in the market, rethinking its products and its customers.

 

Theoretical/methodological contributions: The richness of details, exclusive to the life trajectory of Espedito Seleiro, make the application of the teaching case in the classroom more attractive and interesting.

Social / management contributions: The case invites the reader/student to reflect on the maintenance of activities, such as crafts, in the market, highlighting the need for innovation in new contexts.

 

 

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Author Biographies

Antonio Messias Valdevino, Universidade Federal da Paraíba - UFPB

Mestre em Administração pelo Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Federal da Paraíba -PPGA/UFPB, Paraíba, (Brasil).

Halana Adelino Brandão, Universidade Federal do Cariri - UFCA

Mestre em Administração pelo Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Federal de Pernambuco – UFPE, Pernambuco, (Brasil). Professora no Curso de Administração da Universidade Federal do Cariri – UFCA, Ceará.

 

Ítalo Anderson Taumaturgo dos Santos, Universidade Federal da Paraíba – UFPB

Mestre em Administração pela Universidade Federal da Paraíba – UFPB, Paraíba, (Brasil). 

Jailson Santana Carneiro, Universidade Federal Rural de Pernambuco - UFRPE

Mestre em Administração pelo Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Federal da Paraíba - PPGA/UFPB, Paraíba, (Brasil). linha de Marketing e Sociedade. Professor substituto da Universidade Federal Rural de Pernambuco – UFRPE, Pernambuco. Unidade Acadêmica de Serra Talhada (UFRPE-UAST). 

References

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Published

2019-04-22

How to Cite

Valdevino, A. M., Brandão, H. A., dos Santos, Ítalo A. T., & Carneiro, J. S. (2019). Espedito Seleiro: From Lampião’s slipper to Maria Bonita’s Sandal. REGEPE Entrepreneurship and Small Business Journal, 8(2), 392–409. https://doi.org/10.14211/regepe.v8i2.1371

Issue

Section

Case study